Usturoiul - produs natural pentru slabit

USTUROIUL - ALIMENT MIRACULOS

Usturoiul este de foarte mult timp cunoscut datorita beneficiilor sale asupra sanatatii, cum ar fi: prevenirea bolilor de inima, cancer sau diabet zaharat.

 

Recent, cercetatorii au descoperit ca usturoiul contribuie la pierderea naturala in greutate, deoarece contine alicina - compus care scade apetitul alimentar si ajuta la pierderea in greutate. In urma mai multor studii finalizate in Israel, s-a demonstrat ca prin consumul regulat de usturoi masa corporala ideala este mentinuta pentru o lunga perioada de timp.

 

Deci, consumarea zilnica a usturoiului nu doar ca este benefica pentru sanatate, dar contribuie si la pierderea kilogramelor in plus.

 

 

Usturoiul si pierderea in greutate

Alicina este cea mai puternica substanta din componenta usturoiului, care influenteaza tensiunea arteriala, nivelul deinsulina si trigliceride. Alicina face parte dintr-un grup de compusi numiti tiosulfati, continand tiosulfati in proportie de 70-80%. Alicina nu este prezenta in usturoi in starea naturala ci este eliberata atunci cand acesta este pisat sau zdrobit.

 

Totodata, usturoiul contine si alti antioxidanti, printre care se afla: germaniu, sulf, seleniu si vitaminele A, C si E. Conform unui studiu realizat de cercetatorii americani, administrarea de alicina stabilizeaza starea de sanatate a pacientilor cu un nivel ridicat de insulina sau trigliceride dar si a celor cu hipertensiune arteriala.

 

 De asemenea, pacientii si-au mentinut greutatea stabila sau au manifestat o usoara scadere in greutate.

 

Cum actioneaza usturoiul pentru pierderea in greutate?

 

Usturoiul actioneaza ca un inhibitor al apetitului alimentar, oferind creierului semnale de satietate dupa ce este consumat. Prin urmare, apetitul unei persoane care mananca usturoi este mai scazut.

 

Usturoiul accelereazametabolismul organismului - se presupune ca stimuleaza sistemul nervos sa elibereze adrenalina. Metabolismul contribuie la arderea caloriilor si la scaderea in greutate.

 

 

Potrivit studiilor, usturoiul actioneaza in directia pierderii in greutate, dar rolul sau nu se opreste aici deoarece usturoiul contribuie si la prevenirea hipertensiunii arteriale si a diabetului zaharat.

 

Studii de laborator

Studiile au fost facute pe doua grupuri de sobolani. Unui grup i s-a administrat alicina (compus al usturoiului), iar celui de-al doile grup un placebo. Cercetatorii au descoperit ca sobolanii injectati cu alcilina nu au castigat in greutate, comparativ cu sobolanii din celalalt grup.

 

Daca doriti sa slabiti puteti introduce usturoiul in dieta dvs. - la gatit, in compozitia salatelor sau paine cu usturoi, etc.

 

 

Beneficii pentru sanatate

 

Lista beneficiilor pentru sanatate continua. De la prevenirea bolilor de inima, a cancerului, sau a infectiilor, specialistii au semnalat efecte incurajatoare ale usturoiului. Desi prin gatit se distruge o parte din alicina, alti compusi ai usturoiului isi pastreaza calitatile intacte si nu sunt afectati de caldura. De asemenea, usturoiul contineantioxidanti (vitamina C si vitamina E), seleniu si minerale.

 

O alta calitate a usturoiului este scaderea nivelului de colesterol rau (LDL) si cresterea nivelului de colesterol bun (HDL), intr-o perioada de timp relativ scurta. Efectele sale apar dupa numai trei luni de administrare zinica. Totodata, usturoiul contribuie la dizolvarea cheagurilor de sange care pot cauza infarct miocardic si accident vascular cerebral. Chiar daca este adaugat in mancare, usturoiul apara sistemul circulator de efectul de oxidare si de eventualele leziuni care pot sa apara la nivelul vaselor sangvine, impiedicand formarea placilor de aterom.

 

De asemenea, usturoiul inhiba dezvoltarea sau chiar distruge mai multe tipuri de bacterii, inclusiv stafilococii sisalmonella, precum si multe dintre ciupercile cauzatoare de micoze. Studiile pe animale au demonstrat ca usturoiul ajuta si la prevenirea cancerului de colon, pulmonar si esofagian.

 

Cantitatea de usturoi necesara

 

Cercetatorii considera ca o persoana beneficiaza de toate proprietatile usturoiului, daca zilnic consuma un catel de usturoi cu o greutate de 3 grame.

 

 

Alte beneficii ale usturoiului

 

Usturoiul este considerat de foarte mult timp un medicament natural, care previne orice afectiune, de la raceala sigripa la ciuma. Recent cercetatorii au demonstrat contributia practica a usturoiului in mentinerea greutatii corporale. Din fericire, usturoiul este usor de procurat, ieftin, un condiment popular frecvent folosit la prepararea mancarurilor!

 

Cateva sfaturi pentru dieta

 

1. Renunta la gustarile dintre mese

Cand simti nevoia sa rontai covrigei, alune sau batoane de ciocolata intre mese, inseamna ca te supara ceva, ca esti stresata sau plictisita. Chiar daca ciugulesti de foame, este bine sa renunti la acest obicei cu efecte devastatoare in timp. Nu sari peste micul dejun, mananca exact atat cat iti trebuie la mesele principale, si inlocuieste gustarile cu fructe. Cand iti este foame, poti servi jumatate de mar sau un iaurt slab cu cereale integrale.

 

2. Consuma alimente foarte sarace in grasimi

Toate alimentele semipreparate, pizza si dulciurile contin cantitati foarte mari de calorii, lipide si glucide. Trebuie sa renunti la ele din prima zi in care incepi dieta, deoarece organismul suspus regimului va retine mult mai repede grasimile. Inlocuieste-le cu salate din legume, carne de peste sau de curcan. Eliminarea grasimilor inseamna si scaderea cantitatii de colesterol.

 

3. Redu portia din farfurie

Chiar daca nu esti plinuta, dar vrei sa ai un meniu echilibrat si un tonus ridicat, trebuie sa mananci numai atat cat iti trebuie. Incearca sa reduci treptat cantitatea de mancare pe care ti-o pui in farfurie, astfel incat sa te scoli de la amsa cu senzatia ca nu iti mai este foame. Redu inclusiv portia de friptura, chiar daca este facuta la gratar.

 

4. Fa multa miscare

Axtivitatea fizica este aliatul de baza al acestei diete. In primul rand, gimnastica arde caloriile, apoi te ajuta sa capeti o forma mai zvelta. Chiar daca schimbi dieta, nu renunta la bunul obicei de a face miscare. Nu trebuie sa devii sportiva, dar plimbarile lungi, pe jos sau cu bicicleta, inotul si alergarile usoare in parc elimina grasimile si iti fortifica inima. Fa miscare cel putin 30 sau 40 de minute zilnic.

 

5. Schimba-ti stilul de gatit

Incearca sa folosesti cat mai putin ulei de untdelemn la gatit si schimba-l cu ulei de masline ori de cate ori poti. Gateste mai mult la aburi, pe gratar sau in tigai de teflon. Variaza alimentele cat de mult posibil si inlocuieste sucurile acidulate cu ceaiuri din plante sau sucuri naturale din fructe, fara adaos de zahar.

 

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player